I letos proběhla na Krajském úřadě Kraje Vysočina Regionální DOPRAVNÍ KONFERENCE, kde se diskutovalo nad 10 vytipovanými rizikovými místy na silnicích, kde za posledních 5 let došlo k nejvyššímu počtu dopravních nehod a zranění, za účelem zlepšení bezpečnosti na silnicích. Zároveň tato konference obnášela i zpětnou vazbu v podobě případových studií lokalit, kde se již podnikla opatření za účelem snížení rizikovosti daného místa.
TOP 10 nejrizikovějších míst na Vysočině:
- Okres Pelhřimov – úsek dálnice D1 u exitu 90 u Humpolce – 65 nehod za posledních pět let s pěti zraněnými, v posledních dvou letech 28 nehod. Nejčastější příčinou bylo nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.
- Okres Jihlava – mimoúrovňová křižovatka silnic I/38 a II/602 v Jihlavě – 26 nehod za posledních pět let s osmnácti zraněnými, v posledních dvou letech 13 nehod. Nejčastější příčinou je nedání přednosti při odbočování vlevo.
- Okres Žďár nad Sázavou – úsek silnice II/399 u odbočky na Krokočín – 22 nehod za posledních pět let s osmi zraněnými, za poslední dva roky 16 nehod. Nejčastější příčina nebyla na straně řidiče.
- Okres Třebíč – křižovatka silnic I/38 a III/4102 u obce Martínkov – 16 nehod za posledních pět let s osmi zraněnými, za poslední dva roky sedm nehod. Nejčastější příčinou je nedání přednosti proti příkazu Dej přednost v jízdě.
- Okres Žďár nad Sázavou – úsek silnice III/3853 v extravilánu obce Dolní Rožínka – 15 nehod za posledních pět let s pěti zraněnými, za poslední dva roky jedenáct nehod. Nejčastější příčina nebyla zaviněná řidičem.
- Okres Jihlava – úsek silnice II/602 mezi Jihlavou a Hosovem – 12 nehod za posledních pět let s devíti zraněnými, za poslední dva roky tři nehody. Nejčastější přičina nebyla zaviněná řidičem.
- Okres Žďár nad Sázavou – silnice I/37 a křižovatka na obchvatu Osové Bítýšky – 11 nehod za posledních pět let se čtrnácti zraněnými, za poslední dva roky pět nehod. Nejčastější příčinou nehod je nedání přednosti proti příkazu Dej přednost v jízdě.
- Okres Třebíč – úsek silnice II/399 v extravilánu obce Okarec – 10 nehod za posledních pět let s devíti zraněnými, za poslední dva roky šest nehod. Nejčastější příčinou je nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky.
- Okres Žďár nad Sázavou – úsek silnice I/19 u odbočky na Veselíčko – 10 nehod za posledních pět let s patnácti zraněnými, za poslední dva roky pět nehod. Nejčastější příčina nebyla zaviněná řidičem.
- Okres Třebíč – křižovatka II/152 a II/392 u Dukovan – 8 nehod za posledních pět let s jedenácti zraněnými, za poslední dva roky šest nehod. Nejčastější příčinou bylo nedání přednosti proti příkazu Dej přednost v jízdě.
Organizátory ročníku 2024 byly společnosti RSE Project a DataFriends. Projekt byl financován z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů.
Datoví analytici Portálu nehod zpracovávají pro každý kraj analýzy dopravní nehodovosti a to včetně nejrizikovějších míst. Následně je finální výběr a pořadí rizikových míst na expertní komisi, která je složena ze zástupců BESIP, Policie ČR a RSE Project.
Tyto a další informace můžete nalézt na stránkách Portálu nehod.