Na ZŠ Questo, kde výuka probíhá v tzv. trojtřídách, jsme připravili preventivní program rozdělený na dvě části. 1. blok byl určen pro žáky 1. až 5. ročníku, s nimiž jsme si povídali o základních pravidlech bezpečného pohybu v silničním provozu. Děti se aktivně zapojovaly do diskuze, sdílely své zkušenosti z cesty do školy a společně jsme si vysvětlovali, proč je důležité být vidět, správně se rozhlédnout nebo jak se chovat jako chodci i cyklisté. Nechyběl ani krátký testík, který jsme společně vyhodnotili a vysvětlili si správné odpovědi.
Pro žáky druhého stupně jsme zvolili hlubší a více analytický přístup. Program se zaměřil na konkrétní rizikové situace a reálné příklady dopravních nehod. S dětmi jsme rozebírali, jaké chyby jednotliví účastníci dopravní nehody udělali, co mohli udělat jinak a jak by se oni sami měli v provozu chovat, aby k podobným situacím vůbec nedocházelo. Důraz jsme kladli nejen na prevenci, ale také na uvědomění si odpovědnosti, kterou s sebou nese účast v dopravě – ať už jako chodec, cyklista, nebo budoucí řidič.